JELENTKEZÉSI FELHÍVÁS – Futókörök Napja 2026

FUTÓKÖRÖK NAPJA 2026

2026. május 16. (szombat) 9:00 – 17:00

2026-ban május 16-án, szombaton rendezi meg a Futókörök Napját a Szabadidősport-eseményszervezők Országos Szövetsége (SZEOSZ), az Aktív Magyarországért felelős Államtitkárság megbízásából. Ezen a napon az ország 25 pontján mérhetik össze aktivitásukat a települések rekortán borítású futókörei. Vajon idén melyik település vonzza majd a legtöbb futót?

A szervezők várják az egyesületek, települések, önkormányzatok és közösségek jelentkezését: az adott futókörök nevezési határideje 2026. január 16. éjfél.

Az esemény egyben Ötpróba pontszerző állomás is.

Eredményhirdetés: 2026. február 1.
Az esemény ingyenes, de előzetes regisztráció szükséges!

Jelentkezni itt lehet: https://futokoroknapja.hu/futokorok-napja-felhivas/

Új időmérő rendszer – QR-kód alapú teljesítményrögzítés
Az idei évben a teljesítménymérés egy innovatív, QR-kód alapú időmérő rendszer segítségével valósul meg. Android operációs rendszert használó okostelefonra telepíthető, SZEOSZ által biztosított applikáció lehetővé teszi, hogy a készülék kamerája felismerje és beolvassa a résztvevők rajtszámain elhelyezett QR-kódot. A beolvasást követően a rendszer azonosítja az adott futót és rögzíti a köridejét. Minden adat az applikáció által használt szerveren kerül eltárolásra, ahol biztonságosan hozzáférhető a későbbi feldolgozáshoz és kiértékeléshez.
A rendszer úgy került kialakításra, hogy amennyiben ugyanazt a QR-kódot egyszerre több, azonos helyszínen működő készülék olvassa be, az esetleges duplikált rögzítéseket automatikusan kiszűri és törli. Ennek köszönhetően az adatok pontosan és hibamentesen kerülnek rögzítésre.
Az új megoldás gyorsabb és gördülékenyebb időmérést tesz lehetővé, valamint biztosítja, hogy az egyes mérési pontokon egyszerre több eszköz is használható legyen. Ez kiváltja a hagyományos, korlátozott számban elérhető chipalapú rendszert, és rugalmasabb, költséghatékonyabb működést biztosít.

JELENTKEZÉSI FELHÍVÁS

Jelentkezők köre:
I. Jogi személyiségű- és Jogi személyiség nélküli vállalkozás, Nonprofit gazdasági társaság és Egyéb gazdasági szervezet esetében
572 – Nonprofit korlátolt felelősségű társaság
573 – Nonprofit részvénytársaság
575 – Nonprofit közkereseti társaság
576 – Nonprofit betéti társaság
II. Költségvetési- és költségvetési rend szerint gazdálkodó szervek esetében
312 – Központi költségvetési szerv
321 – Helyi önkormányzat
322 – Helyi önkormányzati költségvetési szerv
325 – Önkormányzati hivatal (költségvetési szerv)
327 – Helyi önkormányzatok társulása
328 – Területfejlesztési önkormányzati társulás
371 – Helyi nemzetiségi önkormányzat
372 – Helyi nemzetiségi önkormányzati költségvetési szerv
373 – Helyi nemzetiségi önkormányzatok társulása
381 – Költségvetési rend szerint gazdálkodó, központi költségvetési körbe tartozó szerv
382 – Költségvetési rend szerint gazdálkodó, önkormányzati költségvetési körbe tartozó szerv

III. Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet
515 – Országos sportági szakszövetség
516 – Egyéb sportszövetség
517 – Egyéb szövetség
519 – Egyesület jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
521 – Sportegyesület
525 – Vallási egyesület
528 – Nemzetiségi egyesület
529 – Egyéb egyesület
551 – Bevett egyház
552 – Bevett egyház elsődlegesen közfeladatot ellátó belső egyházi jogi személye
555 – Bevett egyház elsődlegesen vallási tevékenységet végző belső egyházi jogi személye
556 – Bejegyzett egyház
557 – Nyilvántartásba vett egyház
558 – Bejegyzett egyház és Nyilvántartásba vett egyház belső egyházi jogi személye
559 – Egyéb egyházi szervezet
561 – Közalapítvány
562 – Közalapítvány önálló intézménye
563 – Egyéb alapítvány önálló intézménye
565 – Alapítvány jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége
566 – Kormány által létrehozott alapítvány
569 – Egyéb alapítvány
591 – Egyesülés
599 – Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet

A jelentkezések elbírálásánál előnyt élvezhetnek azok a helyszínek, amelyek az Aktív Magyarország által támogatott Országos Futópálya-építési Program keretében megvalósult futókörön kívánják megrendezni az eseményt, továbbá a SZEOSZ tagsággal rendelkező szervezetek.
Egy településen vagy fővárosi kerületben egy, a jelen felhívásban foglaltaknak megfelelő futópálya nevezhető. Több futópálya nevezése esetén a SZEOSZ elnökségét illeti a döntési jog.
Jelentkezési határidő: 2026. január 16.
Jelentkezni a … linken keresztül lehet.
Jelentkezők közül az esemény rendezőit a SZEOSZ elnöksége választja ki a benyújtott jelentkezési dokumentáció alapján.
Eredményhirdetés: 2026. február 1.
Díjazás: az összegek bruttó összegek – ÁFA mentes szervezetek részére nettó összegek
Az alapdíjazás összege 500.000,- Ft legalább 250 fő részvétele esetén.

Az időjárási körülmények és egyéb külső tényezők figyelembevételével, a rendező írásos beszámolója alapján a SZEOSZ elnöksége jogosult a résztvevők számának arányában meghatározni a végleges díjazás összegét, amennyiben 250 főnél kevesebben vettek részt egy helyszínen. Ebben az esetben a rendezőt visszafizetési kötelezettség terheli az 500 000,- Ft-os alapdíj és a SZEOSZ elnöksége által megállapított végleges díjazás összege közötti különbözet erejéig.
A helyszínek további juttatásban részesülnek a résztvevői létszám arányában (az összegek már tartalmazzák az alapdíj összegét is):

  • legalább 400 fő részvétele esetén összesen 750 000,- Ft,
  • legalább 600 fő részvétele esetén összesen 1 000 000,- Ft.

A Futókörök Napján két különböző kategóriában hirdetünk nyerteseket:

  • kategória: a legtöbb kilométert teljesített helyszín
  • kategória: a legtöbb, legalább 3 km-t teljesítő résztvevőt megmozgató helyszín

Mindkét kategória első három helyezettje egyéni díjazásban részesül, amelynek részletei- tárgyi jellege és/vagy pénzösszege a későbbiekben kerül meghatározásra a SZEOSZ által.
A két kategória nyertesei között amennyiben egyezőség van, úgy a 2. kategóriában a következő helyezett kapja meg a pénzjutalmat.
Finanszírozás:
A szerződés megkötését követően, 2026. április 1-jei kezdési dátummal, 500 000,- Ft összegű előleg kerülhet folyósításra, előlegszámla benyújtása ellenében.
A résztvevőnként járó többlet díjazást az eseményt követően 8 napon belül utaljuk az időmérő eszközökkel történő elszámolás és a versenyről készült fotódokumentáció leadását követően.

A Rendező szervezet vállalja:

  • magas színvonalú, első osztályú eszközök és szakmailag kompetens személyzet biztosítása (minimum 10 fő),
  • egészségügyi szolgáltatás (mentőkocsi és orvosi stáb) biztosítása, előre megjelölt egészségügyi szolgáltatóval;
  • esemény hivatali adminisztrációjának biztosítása: – különböző területfoglalási és rendezvénytartással kapcsolatos hatósági engedélyek beszerzése, amennyiben szükséges, – az önkormányzat saját szabályzataiban foglaltaknak való megfelelés, az ezzel kapcsolatos esetleges kérelmek benyújtása, engedélyeztetése,
  • helyszíni nevezéssel, illetve az időméréshez szükséges QR-kóddal ellátott rajtszámok kezelésével és kiosztásával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása
  • az új időmérő rendszer használatát a SZEOSZ által biztosított edukációs folyamat keretében elsajátítja, és gondoskodik arról, hogy az érintett személyzet megfelelően felkészült legyen a rendszer alkalmazására
  • a SZEOSZ által meghatározott időpontban rendelkezésre áll az időmérő rendszer tesztelésének lebonyolítására, és biztosítja a teszteléshez szükséges feltételeket
  • a SZEOSZ által meghatározott időpontokban megjelenik és részt vesz 3 online megbeszélésen a Sportesemény napját megelőző teljesítési időszakban
  • a helyszíni nevezéshez szükséges technikai eszközök biztosítása (különös tekintettel a méréshez szükséges informatikai eszközökre és az internetkapcsolatra); Eszközlista: rajtkapu, kordonok, sörpad garnitúra a nevezéshez, kinyitható sátrak, hangosítás (technikussal), műsorvezető, orvosi személyzet, frissítés (opcionális), ruhatár (opcionális), áramforrás.
  • a teljesítménymérés lebonyolításához szükséges Android operációs rendszert használó okostelefonok biztosítása megfelelő minőségű és működésű kamerákkal ellátva. Az eszközökre előzetesen telepítve kell lennie a SZEOSZ által biztosított applikációnak.
  • A kapott marketingeszközöket, valamint az időméréshez szükséges – QR-kóddal ellátott – rajtszámokat a Sporteseményt megelőzően, a SZEOSZ kapcsolattartó munkatársával előre egyeztetett időpontban és helyszínen átveszi. A Rendező gondoskodik a marketingeszközök hiánytalan, sérülésmentes visszaszállításáról az egyeztetett helyszínre. A QR-kóddal ellátott rajtszámokat a Rendező a SZEOSZ-tól veszi át, azokat a résztvevőknek kiosztja, azonban a rajtszámok visszaszállítása nem szükséges.
  • teljes körű szakmai támogatás nyújtása és együttműködés a SZEOSZ-szal;
  • Az eseményen az abszolút ranglista 1–3. helyezettjeinek díjazása az alábbiak szerint történik: mindkét kategória első három helyezettje egyéni díjazásban részesül. A díjak pontos tartalma – legyen az tárgyi jutalom és/vagy pénzösszeg – a SZEOSZ által később kerül meghatározásra.
  • a Sportesemény helyi, regionális népszerűsítése a SZEOSZ-szal előre egyeztetett módon, – fontos, hogy a közös kommunikáció során mindig hangsúlyosan jelenjen meg az Aktív Magyarország és a SZEOSZ szerepe, kreatívokon pedig a logója is.
  • a www.szeosz.hu/futokoroknapja oldalon található versenykiírás maradéktalanul történő betartása, illetve betartatása (A 2026-os versenykiírás az eredményhirdetést követően kerül közzétételre)
  • a SZEOSZ által biztosított marketing eszköz (molinó vagy beachflag) kihelyezése az Esemény helyszínén;
  • jó minőségű fotók (legalább 20 db) készítése az Esemény során, majd azok SZEOSZ részére történő megküldése elektronikus úton legkésőbb az eseményt követő 48 órán belül.

A SZEOSZ vállalja:

  • Időmérő szolgáltatás biztosítása. A szolgáltatás nem foglalja magában az Android operációs rendszert használó okostelefonok rendelkezésre bocsátását; azok biztosítása a rendező szervezet feladata
  • az Eseménynek saját weboldal és Facebook esemény (helyszínenként külön – külön) létrehozása;
  • saját hirdetési felületein (közösségi oldalak, hírlevél, honlap stb.) népszerűsíti az Eseményt;
  • online előnevezési felület fejlesztése és üzemeltetése helyszínenként;
  • élő eredményközvetítés a rendezvény során a saját felületén;
  • eredménylisták publikálása helyszínenként;
  • marketing eszközök és grafikai anyagok rendelkezésre bocsátása a szervezők részére.

A Felhíváshoz kapcsolódóan a jelentkezési űrlap kitöltése során az alábbi kérdésekre kell kifejteni a választ:

  • Jelentkező szervezet bemutatása, kiemelve milyen referenciákkal rendelkezik az esemény rendezésével kapcsolatosan (max 500 karakter)
  • Esemény helyszínének bemutatása, helyszín berendezésének ismertetése, szükséges esetleges engedély beszerzésének leírása (max 1000 karakter)
  • Esemény rendezőinek – közreműködőinek bemutatása különös tekintettel – egészségügyi stáb, speaker, önkéntesek biztosítása (max 500 karakter)
  • Eseményre tervezett prominens személyek bemutatása (max 500 karakter)
  • Esemény esetleges kiegészítő programjainak bemutatása (max 1000 karakter)
  • Résztvevő díjazásaként biztosított ajándék bemutatása (max 200 karakter)
  • Eseményen nyújtott szolgáltatások bemutatása (ruhatár, frissítés, mosdó, stb.) (max 1000 karakter)

Csatolandó dokumentumok:

  • jelentkező szervezet 30 napnál nem régebbi bírósági bejegyzése, cégkivonata
  • helyszínrajz a rendezvényről
  • aláírási címpéldány
  • 30 napnál nem régebbi köztartozásmentes igazolás

Szükséges alap információk:

  • Szervezet neve, címe, adószáma
  • Hivatalos képviselő neve, email címe, telefon száma
  • Kapcsolattartó neve, email címe, telefon száma

Fejér megyei szervezők listája

Alba Triatlon SE
Bowman and Becker Kft.